Liity Jäseneksi

Jäseneksi liittyminen

Superilaisena olet hyvässä hoidossa - aina.

Toimi näin

Jos olet suorittanut sosiaali- ja terveysalan tai kasvatusalan tutkinnon, täytä varsinaisen jäsenen liittymislomake. Opiskelijoille on oma liittymislomake. Lomakkeen täytön jälkeen voit halutessasi tulostaa itsellesi kopion. Muista lopuksi painaa Lähetä-painiketta.

Hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja jäsenyydestä tulee vahvistus kirjeitse.

Liity opiskelijajäseneksi

Tilaa paperinen liittymiskaavake

Lue tarkemmin jäsenyysperusteista (.doc, 16 kt)

Jäsenmaksut

Jäsenmaksujen maksamisvelvollisuus alkaa siitä päivästä kun varsinainen jäsenyytesi alkaa. Valitse liittymislomakkeessa haluatko maksaa jäsenmaksut itse vai valtuuttaa työnantajan perimään ne suoraan palkastasi.

Jos haluat että työnantaja perii maksut suoraan palkastasi, tulee sinun toimittaa jäsenmaksun perintävaltakirja palkanlaskentaasi. Perintävaltakirjan voit tilata/tulostaa joko liittymislomakkeen täyttämisen yhteydessä tai jälkikäteen. Täytä valtakirjaan omat tiedot sekä työsuhdetietosi. Vie lomake palkanlaskijallesi, joka täyttää lomakkeen omalta osaltaan ja lähettää sen sitten liittoon.

Palkanlaskija määrittelee jäsenmaksuperinnän alkamisajankohdan seuraavan palkanmaksujakson perusteella. Tarkista aina palkkakuiteistasi että suoraveloitus on varmasti alkanut.

Työttömyyskassan jäsenyys

Sekä opiskelijajäseneksi että varsinaiseksi jäseneksi liityttäessä on mahdollista hakea myös työttömyyskassan jäsenyyttä. Jäsenyyden haku ei kuitenkaan tarkoita vielä työttömyyskassan jäsenyyden alkamista, vaan sen voi aktivoida vasta kun sinulla on voimassa oleva työsuhde.

Jos työsuhdetiedot on ilmoitettu liittymislomakkeessa, alkaa myös työttömyyskassan jäsenyys. Jos työsuhdetietoja ei ole, ne tulee ilmoittaa sitten kun työsuhde alkaa, jotta työttömyyskassan jäsenyys voidaan aktivoida.

Jäsenyyden siirto toisesta liitosta ja kassasta

Kun liityt toisesta liitosta ja työttömyyskassasta SuPeriin, valtuuta SuPer tekemään jäsenyyden siirto puolestasi. Näin sinun ei itse tarvitse huolehtia jäsenyystietojen siirtämisestä eikä jäsenyyteen tule katkosta. Valtuutuksen jäsenyyden siirtämiseen löydät liittymislomakkeista. Lue tarkemmin täältä.