SuPer Nuoret

SuPer-Nuori on SuPerin alle 35-vuotias varsinainen jäsen. SuNu puolestaan on valtakunnallinen SuPer-Nuorten työryhmä, jonka tavoitteena on kannustaa nuoria jäseniä lähtemään mukaan superilaiseen toimintaan, lisätä työelämätietoutta sekä ylläpitää superilaista me-henkeä. Lisäksi SuNu pyrkii omalla esimerkillään vahvistamaan nuorten kollegojen ammatti-identiteettiä.

Mitä SuNu tekee?
Vuonna 2005 perustettu SuNu koostuu alle 35-vuotiaista superilaisista eri puolelta Suomea. Toimikausi on aina kaksi vuotta kerrallaan, jonka jälkeen 35 vuotta täyttäneet joutuvat eläkkeelle. Kokoonnumme säännöllisesti, 5-6 kertaa vuodessa. SuNun toiminnan tavoitteena on kannustaa nuoria jäseniä lähtemään mukaan superilaiseen toimintaan, lisätä työelämätietoutta sekä ylläpitää superilaista me-henkeä. Lisäksi SuNu pyrkii omalla esimerkillään vahvistamaan nuorten kollegojen ammatti-identiteettiä.

Lähivuosien aikana eläköityy suuri joukko superilaisia. Moni heistä toimii tällä hetkellä aktiivisesti ammattiosastoissa. Siksi olisi tärkeää saada nuoria mukaan, että hiljainen tieto siirtyisi kokeneilta kollegoilta uusille toimijoille. Nuorimmat lähihoitajaksi valmistuvat ovat 18-vuotiaita. Siirtyessään työelämään monilla heistä on liian vähän tietoa työelämän pelisäännöistä, kuten työsopimuksesta, palkoista, lomien kertymisestä sekä henkilökuntamitoituksista ja osaamisen käyttämisestä työpaikoilla. Koemme tärkeänä kertoa tuota tietoa muillekin nuorille.

SuNut löydät myös Facebookista

Lisää tietoa täältä.